Skal du have taget trailerkørekort i Tarm eller Ringkøbing omegn?

Så tag dit trailerkørekort hos Kims Køreskole. Hos os sørger vi ikke kun for at du består din køreprøve.

Vi klæder dig også på og gør dig klar til at færdes sikkert i trafikken med en trailer.

Kontakt os og hør mere

Hvem kan tage trailerkørekort?

Det eneste krav der skal opfyldes for at du kan tage trailerkørekort er, at du allerede skal have erhvervet kategori B kørekortet.

Trailerkørekortet, også kaldet B+ eller BE kørekort, er et tillæg til dit nuværende kørekort til bilen.

For at få kortet skal du gennemføre en teoriundervisning, 6 lovpligtige kørelektioner, samt bestå den endelige køreprøve.

B+ kørekort og BE kørekort til trailer

Når det kommer til trailerkørekort, så er der to forskellige typer nemlig B+ og BE.

Fælles for begge typer trailerkørekort er, at de begge er tillæg til det normale kørekort. Der er dog forskel på dem. B+ er til de mellemstore vogntog, hvor man må have en totalvægt på 4.250 kg.

BE er til de helt store vogntog, hvor du er godkendt til et vogntog med en totalvægt på op til 7.000 kg.

Ved BE kortet må din trailerens totalvægt dog ikke overstige 3.500 kg.

Hvad koster det at tage trailerkørekort?

Når det kommer til prisen på det omtalte kørekort, så er prisen omtrent 5.300,- kroner for de lovpligtige lektioner, som består af:

• En gangs teoriundervisning
  • 6 lovpligtige kørelektioner
  • Køreprøve

For den helt nøjagtige pris på de forskellige lektioner mv., kan du læse mere her.

Kontakt os og hør mere om vores muligheder for trailerkørekort

Hvad end du har spørgsmål til vores undervisning eller andet, så er du meget velkommen til at kontakte os. Hvis det drejer sig om trailerkørekort i Ringkøbing og Sdr. Omme kan du ringe til Kim på 29 93 28 19.

Hvis det kun drejer sig om Ringkøbing kan du også ringe til Helena på 20 62 21 77.

Hvis det drejer sig om et trailerforløb i Tarm, så kan du enten ringe til Dennis på 60 72 21 77 eller Henning på 23 84 84 04.

Alternativt kan du sende en mail til info@kims-koreskole.dk.

Vi glæder os til at hjælpe dig på vej til livet som bilist.

AFDELINGER