HOS KIMS KØRESKOLE TAGER MAN IKKE BARE KØREKORT - MAN LÆRER AT KØRE BIL

Kim (Ringkøbing) blev uddannet kørelærer i 2009, og har arbejdet som kørelærer i Ringkøbing siden 2010. Efter 6 år som ansat besluttede han, at det var på tide at tage springet og starte sin egen køreskole.

"Det har altid været vigtigt for mig, at hver enkelt elev føler, at der bliver taget udgangspunkt i dem og det er bestemt også noget jeg vil videreføre i mit eget firma."

Privat er Kim gift med Cecilie, og har tre børn. To drenge og en pige.

Helena (Ringkøbing) blev uddannet kørelærer i 2008, og har arbejdet som kørelærer i Skjern fra 2008 til 2015. Derudover har hun også arbejdet som kørelærer i både Tarm og Herning inden hun begyndte ved Kims Køreskole.

Privat er Helena gift med Djonny, og har sammen to piger.

Dennis (Tarm) blev uddannet kørelærer i 2012, og har arbejdet som kørelærer lige siden. Det har han gjort både i Grindsted, Billund, Vejle, Tarm og Skjern

Privat er Dennis gift med Joan og har to piger sammen.

Jan (Ringkøbing) blev uddannet som kørelærer i 2022 og har lige fra starten været en del af Kims Køreskole. Inden det har han bl.a. arbejdet i Ringkøbing svømmehal i 12 år.

Privat er Jan gift med Jette, og same har de en dreng og pige.

Hvorfor vælge Kims køreskole?

Ved Kims Køreskole foregår al teori med ”gammeldags”, personlig tavleundervisning. Kommunikationen mellem læreren og eleverne er det afgørende. Ikke alene for at lærer teorien grundigt, men også for at opbygge den tillid, der skal være for, at man kan lærer tingene under kørslen.

Al undervisning er - på trods af den gamle facon - altid opdateret, og bliver vist med billeder og korte filmklip, der er med til at gøre det interessant at følge undervisningen. Derudover vil der være mulighed for at øve ekstra teori hjemmefra ved hjælp af adgang til prøver på nettet.

Dette vil give endnu større sandsynlighed for succes til teoriprøven. Man kører altid i nyere diesel biler, med alle de nyeste former for udstyr, så man er bedst muligt rustet til at komme ud i trafikken på egen hånd

Teoriundervisningen

Teoriforløbet vil vare fra 6-8 uger, og foregår tirsdag og torsdag Ringkøbing fra 15:15 til 17:30 og i Tarm vil det foregå mandag og onsdag fra 15:30 til 17:45 (nogle enkelte gange til 18:15). I Sønder Omme er der teori en gang i ugen. Det vil ligge torsdage fra 16:00 til 18:00. Dette kan dog ændres hvis det passer bedre for holdet en anden dag. Den afsluttende teoriprøve vil ofte blive afholdt i Skjern eller Grindsted i slutningen af teoriforløbet, men kan også bestilles andre steder.

Køreundervisningen

Køreundervisningen vil som hovedregel foregå i Ringkøbing, Tarm/Skjern og Sønder Omme 2 gange i ugen, som vi vil prøve at passe så godt ind i køreelevens planer som muligt. Der vil være en enkelt tur til Herning, for at komme ud og prøve lidt andre udfordringer og kører motorvej. Derudover skal man i kravlegård (manøvrebane), som foregår ved Videbæk, og på glatbane (køreteknik) som foregår i Skjern.